Vrácení zboží a reklamace
Úvodní ustanovení
- Tento reklamační řád byl zpracován dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a nevztahuje se na kupní smlouvy uzavřené s podnikateli.
- Tento reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek společnosti pro prodej zboží prostřednictvím e-shopu bblekarna.cz
Práva kupujícího z vadného plnění
- Společnost odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady, zejména že:
- má vlastnosti, které si strany ujednaly, které společnost nebo výrobce zboží popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy;
- se hodí k účelu, který pro její použití společnost uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
- Má-li věc vadu, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
- Právo na dodání nové věci nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
- Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
- Kupující má právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- Kupující dále není oprávněn uplatnit práva z vadného plnění:
- u věci prodávané za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
- na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
- u použité věci za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím; nebo – vyplývá-li to z povahy věci.
Místo uplatnění reklamace
- Společnost reklamaci přijme v provozovně Lékárna Na Údolní, viz kontakty.
- Pro co nejhladší průběh doporučujeme reklamaci podat v té provozovně, ve které bylo reklamované zboží zakoupeno, kde kupující vyplní reklamační protokol a předloží účtenku k zakoupenému zboží, a to příslušnému zaměstnanci lékárny.
- V případě, že zboží bylo zakoupeno prostřednictvím e-shopu bblekarna.cz, doporučuje se zaslat zboží běžným balíkem na adresu lékárny. Upozorňujeme, že dobírky nejsou přebírány.
Podmínky a forma uplatnění reklamace
- Kupující je oprávněn uplatnit právo z vadného plnění u vady, která se vyskytne u zakoupené věci v době 24 měsíců od jejího převzetí kupujícím.
- Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v připojeném návodu nebo v reklamě uvedena doba, po kterou lze věc použít, odpovídá společnost kupujícímu za to, že věc bude po tuto dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
- Zjistí-li kupující vadu zboží, musí tuto skutečnost sdělit prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co takovou vadu zjistil. Kupující uvede při uplatnění reklamace své jméno a příjmení, kontaktní údaje, popis vady zboží a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje. Při zasílání reklamovaného zboží na adresu prodávajícího doporučujeme kupujícímu vyplnit a přiložit reklamační formulář dostupný na webových stránkách prodávajícího a který tvoří přílohu všeobecných obchodních podmínek prodávajícího.
- Kupující je povinen doložit, že reklamované zboží bylo zakoupeno u prodávajícího, a to předložením daňového dokladu, jeho kopie či jiným vhodným způsobem.
- Pro uplatnění reklamace je kupující povinen předat prodávajícímu reklamované zboží.
- Uplatnění reklamace je písemně zaznamenáno v reklamačním protokolu.
- Reklamaci společnost vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se se zákazníkem nedohodne na delší lhůtě.
- O vyřízení reklamace bude kupující informován prostřednictvím kontaktních údajů, které uvedl v reklamačním protokolu.
- Pokud spotřebitel není s vyřízením reklamace spokojen po obsahové stránce, tj. zejména se zamítnutím reklamace, popř. s nedostatečným uspokojením nároků z reklamace, může se obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI), se sídlem Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz/, která je subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
- Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti 1. 3. 2023.